کارآفرین ایرانی

مقالات، اخبار و نکات کارآفرینی در ایران

کارآفرین ایرانی

مقالات، اخبار و نکات کارآفرینی در ایران

  • ۰
  • ۰

وقتی صحبت از کارآفرینی اجتماعی به میان می آید، تمرکز بر موفقیت و ارزش اجتماعی است.

کارآفرینان اجتماعی افرادی هستند که راه کار هایی خلاقانه برای حل اساسی ترین مسائل اجتماعی اطراف خود می یابند. این افراد سرشار از انگیزه و پشتکار بوده، با مشکلات جامعه درگیر می شوند تا ایده هایی نو برای ایجاد تغییری شگرف ارائه کنند.

کارآفرین اجتماعی به جای سپردن مشکلات جامعه به دولت و بخش های مسئول دیگر، بررسی می کند که مشکل از کجاست و کجای کار ایراد دارد و چگونه با تغییر سیستم، اجرای راه کار و تشویق دیگر جوامع به حرکت در جهات مختلف می تواند مسئله را حل کند.

کارآفرینان اجتماعی اغلب تحت تأثیر ایده هایشان هستند و زندگی خود را وقف ایجاد تغییری در زمینه کاری خود می کنند. خیال پرداز و در عین حال واقع گرا بوده و بیش از هر چیزی به عملی شدن ایده خود می اندیشند.

کارآفرین اجتماعی ایده هایی کاربر پسند، قابل درک و اخلاقی ارائه می کند که شامل پشتیبانی گسترده ای می شود که به واسطه آن افراد بیشتری بتوانند برخیزند، ایده های خود را الک کنند و آن ها را اجرایی کنند. کارآفرینان اجتماعی برتر پیشرو کسانی هستند که تغییر آفرینان بومی (الگوهایی که ثابت می کنند هر کس ایده های خود را پیش بگیرد می تواند واقعا هر کاری بکند) را به کار می گیرند.

چرا کارآفرینی اجتماعی؟

همان گونه که کارآفرین ظاهر کسب و کار را متحول می سازد، کارآفرین اجتماعی عوامل تغییر در جامعه هستند و فرصت هایی را بر می گزینند که دیگران نمی بینند. که در نتیجه بتوانند سیستم ها را بهبود ببخشند، روش های جدیدی را ابداع کنند و راهکارهایی پیشنهاد دهند که جامعه را به جهت بهتری سوق دهد. در حالی که کارآفرین تجاری می تواند صنعت کاملا نوینی را شکل دهد، کارآفرین اجتماعی راه حل هایی را برای حل مشکلات اجتماعی ارائه می کند و بعد آن ها را در مقیاسی بزرگ تر اجرا می کند.

منبع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی