کارآفرین ایرانی

مقالات، اخبار و نکات کارآفرینی در ایران

کارآفرین ایرانی

مقالات، اخبار و نکات کارآفرینی در ایران

  • ۰
  • ۰

انتخاب مهمی که کارآفرینان جدید باید انجام دهند این است که آیا فعالیت تجاری را به تنهایی آغاز کنند یا همراه با کارآفرنان دیگر . آنها نیازمند در نظر گرفتن عوامل بسیاری هستند . از جمله صلاحیت ها و مهارت های شخصی هر یک از کارآفرینان و چگونگی فعالیت تجاری برنامه ریزی شده.

برای مثال تحقیقات نشان می دهد که در ایالات متحده تقریبا نیمی از همه بنگاه های تجاری جدید با همکاری گروهی متشکل از دو یاچند نفر ایجاد می شوند . این افراد غالبا یکدیگر را خوب میشناسند . در واقع بسیار اتفاق می افتد که اعضای چنین گروههایی زن و شوهر هستند .

تاسیس یک شرکت یا مشارکت دیگر کار آفرینان از مزایای بسیاری برخوردا است. اعضای تیم در تصمیم گیری ها و مدیریت سهیم هستند آنها همچنین می تواند از نظر احساسی یگیدگر را حمایت کنند که این حمایت می تواند به کاهش فشار روانی فرد کمک کند.

شرکت های که به صورت گروهی تشکیل می شوند تا اندازه ای با خطر کمتری مواجه هستند . اگر یکی از اعضا برای انجام وظایف خود حاضر نباشد ، دیگری کار او را به عهده می گیرد

 تعامل گروهی غالبا تولید خلاقیت می کند . اعضای گروه می توانند در مورد نظرات یکدیگر به بحث و گفتگو بپردازند و راه حل هایی برای مواجهه با مشکلات پیدا کنند.

پژوهش ها نشان میدهد که که سرمایه گداران و بانک ها ظاهرا تامین مالی پروژه هایی جدید را که توسط بیش از یک کار آفرین راه اندازی شده است ترجیح می دهند . همین عامل به تنهایی می تواند تشکیل گروه تجاری را  توجیه کند.

امتیازات دیگر تشکیل گروه تجاری از ترکیب منابع پولی و تخصص سرچشمه می گیرند. در بهترین شرایط ، مهارت های اعضای تیم مکمل یکدیگر هستند . برای مثال ممکن است فردی در زمینه مهندسی تجربه داشته باشد و دیگری متخصص در امر تبلیغات باشد

به طور کلی تیم های قوی از میزان موفقیت بیشتری برخوردارند .

پروفسور ادوارد رابرتس از انستیتو فن آوری ماساچوست (ام آی تی ) در کتاب خود به نام" کارآفرینان در فن آری پیشرفته "گزارش می دهد که شرکت های فن آوری تشکیل شده توسط تیم های دست اندرکار کارآفرینی، میزان کمتری از ناکامی را در مقایسه با بنگاه هایی که توسط یک فرد ایجاد شده اند داشته اند . این مطلب به ویژه زمانی صدق می کند که تیم متخصص بازاریابی را نیز به همراه داشته باشد . آر آفرینانی که دارای سنین مختلف هستند نیز می توانند تیم هایی مکمل یکدگر را ایجاد کنند .خوش بینی و روحیه توانایی انجام کار مشخصه جوانی است در حالی که گذشت عمر تجربه و واقع بینی را بهمراه دارد . برای مثال در سال 1994 مارک اندرسن متخصص جوان سال و با استعداد رایانه، ابتکار جالبی را در سر داشت . جیمز کلارک بنیانگذار و رییس شرکت سیلیکون گرافیکس ، از ابتکار او آگاه شد. آنها با هم نت اسکیپ نور گیتر را که نرم افزار رایانه ای تماس با اینترنت است و درکاربرد رایانه شخصی انقلابی را به وجد آورد، ایجاد کردند.

اما گروههای کار آفرین معایبی نیز دارند. اول این که تیم ها در مالکیت شریک هستند. به طور کلی کارافرینان نباید پیشنهاد شراکت در مالکیت را تا زمانی که شریک مورد نظر کمک قابل توجهی به آن پروژه  اقتصادی نکرده است پیشنهاد کنند

گروهها در تصمیم گیری ها شریک هستند. این مسئله چنانچه عضوی از تیم قدرت تشخیص با شیوه کاری ضعیفی داشته باشد ممکن است ایجاد مشکل کند.

بیشتر تیم ها نهایتا با برخورد جدی مواجه هستند این مسئله ممکن است در زمینه طرح های مدیریتی شیوه انجام کار با اهداف آینده باشد . چنین برخوردهایی ممکن است از تعهد نابرابر وقت یا تضاد شخصیتی نشات گیرد . برخی اوقات چینن کشمکش هایی می توانند برطرف شود . امام گاهی چنین منازعه های ممکن است به فروش شرکت یا از آن بدتر به شکست آن بیانجامد .

برای کار آفرین تازه وارد مهم است که از مشکلات احتمالی آگاه باشد و از طرفی مزایای کار با سایر کر آفرینان را در نظر گیر اما به طور کلی مزایای کار تیمی از خطرات آن بیشتر هستند.

منبع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی